onsdag 28 juli 2010

Gröna män

Nu har jag äntligen bestämt mig vad jag ska avbilda på baksidan av skruvlådan. längst ner närmast handen ska en Greenman sitta. De är vanliga motiv i kyrkor och symboliserar oftast naturens kraft och på nyttfödelse. Jag ser det som ett starkt skogsväsen och kände att det skulle passa bra till djävulshuvudet.
Lövverket ska fortsätta uppåt mot huvudet och övergår till törne. Det ansågs ju som en synd att spela världslig musik och locka folk till dans med fiolen så tänkte att törnen vore en liten extra symbol bara.

2 kommentarer:

  1. det mönstret ser inte så lätt ut men med tid och tålamod går det säkert bra. Vad har du tänkt att ha för mensur? Med standardmensur har det visat sig att man kan få problem med för högt strängdrag.

    SvaraRadera
  2. Jo, därför funderar jag fortfarande om jag ska ge mig på det.

    Jag läste det och blev lite orolig, halsen är utsågad för standardmensur. Men jag ska ha en limmad greppbräda och det borde ju kanske ge lite stadga.

    SvaraRadera