torsdag 14 oktober 2010

Framsteg!

Nu var det verkligen länge sedan jag bloggade här. Men det är för att det inte hänt så mycket utom de senaste tre veckorna. Jag har tagit två viktiga beslut: Fiolen ska byggas med barockuppställning och jag ska renovera en gammal fiol istället för att bygga en helt ny från scratch. Det skulle ta mycket tid som jag tyvärr inte har då mitt projekt har en deadline. Dock så är det nog svårt att renovera en gammal fiol. Det som behöver göras är att ta bort lacken som är i dåligt i skick och flagnar. Sen har någon ristat in sitt namn i lacken på baksidan vilket inte är så snyggt. Sen så måste jag omarbeta lock och botten som är på tock för tjocka (5mm).

Här kommer även lite bilder på djävulshuvudet som snart är färdigt. Fattas horn som jag måste komma på något sätt att tillverka.














5 kommentarer:

  1. Alltså shitt mannen, du är ju verkligen för duktig på det du gör! :D galet! ska bli mega kul att se den när den är klart!

    SvaraRadera
  2. Du gör stora framsteg! Grymt jobbat!

    En idé jag fick bara - borde du inte använda riktigt horn till djävulshornen? Skulle vara skithäftigt.

    SvaraRadera
  3. Tackar!

    Det är en bra idé och jag har faktiskt funderat på samma sak! Svårare att jobba i med i slutändan är det nog värt det!

    SvaraRadera
  4. Ser bra ut! Använd horn till hornen och fäst det på samma sätt som jag gjorde med tänderna http://resoneramera.blogspot.com/2009/04/tander.html

    SvaraRadera